باشگاه مشتريان چيست؟

مدرس و مشاور تجارت الكترونيك

باشگاه مشتريان چيست؟

۴۸ بازديد

باشگاه مشتريان سيستمي است كه با ايجاد وفاداري در مشتريان از طريق فراهم كردن مزايا براي گروه هاي مشتريان اداره مي شود. باشگاه مشتريان پس از جمع آوري و تحليل اطلاعات مشتريان كسب و كارها ، آنها را در گروه هايي با ويژگي هاي مشترك دسته بندي مي كنند و از طريق برنامه ريزي هاي مدون، نياز گروه هاي مشتريان مورد توجه قرار گرفته و سازمان در جهت رفع آن نيازها تلاش مي نمايد.


ايده باشگاه مشتريان ابزار جديدي است كه توسط شركت ها و سازمان هاي تجاري اجرا مي شود. در اين سيستم شركت ها مشتريان بالقوه و بالفعل خود را با انگيزه هاي ويژه به پيوستن به اين باشگاه تشويق مي نمايند. محصولات رايگان، كوپن، تخفيف ويژه و ساير امتيازات از مشوق هاي پيوستن به باشگاه كسب و كارها است.


با توجه به افزايش رقابت ها در دنياي امروز، شركت ها از استراتژي هاي بازاريابي و فروش مختلفي براي جذب و وفادار سازي مشتري استفاده مي نمايند. باشگاه مشتريان، سامانه مديريت ارتباط با مشتري و اتوماسيون بازاريابي با همين هدف و در راستاي حفظ مشتريان فعلي طراحي و اجرا شدند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.