آرشیو مهر ماه 1399

مدرس و مشاور تجارت الكترونيك

گسترش مرزهاي كسب و كار با صادرات محصولات سازمان شما

۳۷ بازديد

نتايج تحقيقات نشان مي دهد سرمايه گذاري و نرخ رشد سوداوري براي صادر كننده بيشتر از ساير كسب و كارها است. شما نيز با فراگيري دانش تخصصي صادرات و امور گمركي مي توانيد روش سوداوري براي كسب و كارتان و كاهش وابستگي به بازارهاي محلي پيدا كنيد. راهنماي صادرات و كمك گرفتن از خدمات مشاوره صادرات مي تواند شما را با ايده هاي جديد و اقدامات مورد نياز توسعه كسب و كارتان اشنا سازد. تمامي اين آموزش ها و مشاوره ها توان شما را براي رقابت در بازار افزايش مي دهد. از آنجا كه كسب و كارهاي اينترنتي و تعاملات مجازي گسترش يافته است صادرات از طريق اينترنت مي تواند روش خوبي براي شروع فرآيند صادرات باشد. مشاور سازمان شما مي تواند راهنماي صادرات خوبي در زمينه هاي قراردادهاي بين الملل و بازاريابي هاي فرا كشوري باشد.

آيا باشگاه مشتريان براي همه كسب و كارها مفيد است؟

۴۴ بازديد

طبعا نمي توان گفت اين سامانه براي انواع كسب و كارها مفيد خواهد بود و نتيجه موثر يكساني به همراه خواهد داشت. كسب و كارهايي كه مشتريان به صورت نامنظم و غير پيوسته از آنها خريد مي كنند براي راه اندازي باشگاه مشتريان مناسب نيستند. مثل وكلاي دادگستري و بازسازي مسكن. اما ساير كسب و كارها كه كالاي مصرفي دارند و مشتري در فواصل زماني نسبتا مشخص از آنها خريداري مي كند راه اندازي باشگاه مشتريان بسيار موثر خواهد بود.


 
تشكيل باشگاه مشتريان چگونه است؟ 


اولين و مهم ترين مرحله در فرآيند مديريت باشگاه مشتريان برنامه ريزي و جمع آوري اطلاعات از عادت هاي خريد مشتريان فعلي است. طبق قانون ۸۰ -۲۰ ، ۲۰ درصد از سودآورترين مشتريان ۸۰ درصد درآمد شما را تشكيل مي دهند. پس از شناخت مخاطب و مشتريان كسب و كار لازم است برنامه مناسبي جهت رفع نياز آنها طراحي و اجرا شود.


پيشنهاد ما اين است كه از سيستم هاي ساده و ساختار يافته استفاده نماييد. طبق سيستم طراحي شده هرگاه مشتري به حد مشخصي از خريد مي رسد تخفيف ها و امتيازاتي از سيستم دريافت مي كند. اگر باشگاه مشتريان ارزش واقعي و مورد نياز براي نگه داري مشتريان وفادار خود را پرداخت نكند در امر حفظ و وفادار سازي مشتري موفق نخواهد بود و مشتري سيستم باشگاه مشتريان را ترك مي كند.

چرا به مدرس ديجيتال ماركتينگ نياز داريم؟

۴۹ بازديد

زماني كه يك مدرس ديجيتال ماركتينگ دوره هاي آموزش بازاريابي آنلاين را برگزار مي كند، قطعاً گروه هاي مختلفي به شركت در اين دوره گرايش پيدا مي‌كنند. مديران كسب و كارها و مديران بخش بازاريابي شركت ها نمونه‌اي از اين مشتريان هستند. به طور قطع پس از پايان دوره آموزشي، اين افراد به برگزاري جلسات متعددي از مشاوره ديجيتال ماركتينگ نياز خواهند داشت. دليل آن هم كاملاً مشخص است. اين افراد تمايل دارند با تكيه بر آموخته هاي جديد خود، راهكارها و فوت و فن هايي را بياموزند كه به فروش و محبوبيت بيشتر آنها كمك مي‌كند.


 
براي استفاده از خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ ممكن است مشتريان يا متقاضيان شركت در دوره هاي بازاريابي ديجيتالي برخي از سوالات مهم را از خود بپرسند. اين سوالات را در قسمت زير عنوان مي‌كنيم تا اگر شما هم در ذهن داريد به راحتي به آنها مسلط باشيد:

  • من در حرفه بازاريابي مشغول به كار هستم. بنابراين اگر بازاريابي ديجيتالي را ياد بگيرم، آيا به رشد شغلي من كمك خواهد كرد؟
  • من فروشنده حرفه اي هستم؛ آيا بازاريابي ديجيتالي براي من مهارت مهمي خواهد بود؟
  • من دانشجو هستم. آيا در بازاريابي ديجيتالي، دورنمايي وجود دارد يا به من كمك مي كند تا موفقيت هاي بيشتري در صنعت بازاريابي اينترنتي به دست بياورم؟
  • من كارآفرين هستم. آيا مي توانم تجارت خودم را از طريق بازاريابي ديجيتالي توسعه دهم؟ 

به عبارت كلي مي خواهيم بگوييم كه مدرس ديجيتال ماركتينگ مي تواند دوره هاي بازاريابي ديجيتال را براي تمام گروه هاي كسب و كار ارائه دهد؛ تفاوتي نمي كند كه شما در حال تحصيل در رشته خاص باشيد يا كسب و كار خود را راه اندازي كرده ايد؛ آنچه اهميت دارد اين است كه براي رشد و توسعه بيشتر نياز به يك مشاوره ديجيتال ماركتينگ داريد كه تمام پيچ و خم هاي مسير حضور در فضاي اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي را به شما بياموزد. شايد بهتر باشد در قسمت بعدي مشخص كنيم كه دقيقاً كدام گروه از افراد در جامعه به طور جدي به خدمات مشاوره ديجيتال ماركتينگ نياز دارند؛ چيزي كه مدرس ديجيتال ماركتينگ مي تواند خدمات مرتبط با آن را در اختيارشان قرار دهد.