آيا باشگاه مشتريان براي همه كسب و كارها مفيد است؟

۴۴ بازديد

طبعا نمي توان گفت اين سامانه براي انواع كسب و كارها مفيد خواهد بود و نتيجه موثر يكساني به همراه خواهد داشت. كسب و كارهايي كه مشتريان به صورت نامنظم و غير پيوسته از آنها خريد مي كنند براي راه اندازي باشگاه مشتريان مناسب نيستند. مثل وكلاي دادگستري و بازسازي مسكن. اما ساير كسب و كارها كه كالاي مصرفي دارند و مشتري در فواصل زماني نسبتا مشخص از آنها خريداري مي كند راه اندازي باشگاه مشتريان بسيار موثر خواهد بود.


 
تشكيل باشگاه مشتريان چگونه است؟ 


اولين و مهم ترين مرحله در فرآيند مديريت باشگاه مشتريان برنامه ريزي و جمع آوري اطلاعات از عادت هاي خريد مشتريان فعلي است. طبق قانون ۸۰ -۲۰ ، ۲۰ درصد از سودآورترين مشتريان ۸۰ درصد درآمد شما را تشكيل مي دهند. پس از شناخت مخاطب و مشتريان كسب و كار لازم است برنامه مناسبي جهت رفع نياز آنها طراحي و اجرا شود.


پيشنهاد ما اين است كه از سيستم هاي ساده و ساختار يافته استفاده نماييد. طبق سيستم طراحي شده هرگاه مشتري به حد مشخصي از خريد مي رسد تخفيف ها و امتيازاتي از سيستم دريافت مي كند. اگر باشگاه مشتريان ارزش واقعي و مورد نياز براي نگه داري مشتريان وفادار خود را پرداخت نكند در امر حفظ و وفادار سازي مشتري موفق نخواهد بود و مشتري سيستم باشگاه مشتريان را ترك مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.